Tag: Conspiracy

Did David Rockefeller Have Seven Heart Transplants?

David Rockefeller answers questions during a press conference, 18 February 2001 in Havana. (Getty)

David Rockefeller, the last surviving grandchild of John D. Rockefeller and Laura Spelman Rockefeller, died today at the age of 101. His death renewed interest in a conspiracy theory that circulated in the past, suggesting he had numerous heart transplants in order to extend his life. But is there any truth to that theory?

It turns out that there’s not much fact behind the rumor.

Medical records are private, and the the original source behind the rumor was a satirical site. Here are more details about how it got started:

The transplant rumor gained steam when it was reported by a publication called AnonHQ, which claimed in its original version of the story that he had seven transplants, “according to sources.” However, AnonHQ later added an update, backing away from the claim. AnonHQ noted that the very first claim about Rockefeller’s transplant came from World News Daily Report, a publication with a history of publishing satire. (Right now, the site’s front page has a story that reads: “Morgue employee cremated by mistake while taking a nap.” And if you go to their disclaimer section, they write: “WNDR assumes however all responsibility for the satirical nature of its articles and for the fictional nature of their content. All characters appearing in the articles in this website – even those based on real people –  are entirely fictional and any resemblance between them and any persons, living, dead, or undead is purely a miracle.”)

The original report about a seventh transplant came from Scorched Earth News. Even the publication “Before It’s News” later backtracked on their transplant claim, admitting that there really weren’t any facts to support it and they mistook World News Daily Report for a similar-named publication.

AnonHQ backed away from the transplant rumor entirely with this quote: “Despite many citizens insistence on believing in its accuracy, chances are its false. Readers will have to judge for themselves whether they value Snopes’ accuracy above the accuracy of a publication calling itself a “Zionist newspaper,” and that has a reputation of publishing satire.”

RT also noted today that they doubt the rumor.

So, in summary, no, the rumor about the transplants is not true. Although medical records are private and confidential, the original source of the rumor was from a satirical website.

Learn all about the Rockefellers’ net worth and see photos and updates about the rest of David’s family below:

David Rockefeller’s Family: Photos of His Children, Siblings, and Parents

David Rockefeller had an extensive family of famous brothers, six children, and grandchildren. See photos and learn more about his family.

Click here to read more

David Rockefeller’s Net Worth: 5 Fast Facts You Need to Know

How much is David Rockefeller’s net worth? And how much is the entire Rockefeller family worth? Find out here.

Click here to read more

{ Add a Comment }

Report: US Government Made al-Qaeda Propaganda Videos

(ARIS MESSINIS/AFP/Getty Images)

The Bureau of Investigative Journalism is reporting that the Pentagon paid a United Kingdom PR firm to produce and disseminate fake Al-Qaeda videos. While the story came out in October 2016, conspiracists on Reddit have recently upvoted the story, discussing if the same thing is happening with Islamic State propaganda.

The Bureau of Investigative Journalism report claims that the Pentagon paid the PR firm Bell Pottinger half a billion dollars to create “short TV segments made in the style of Arabic news networks and fake insurgent videos which could be used to track the people who watched them.” Bell Pottinger created these videos alongside top U.S. military officials at Camp Victory in Baghdad during the height of the Iraq War.

The entire program was signed off by former General David Petraeus and the White House.

The Independent adds that along with Bell Pottinger, a “Washington-based PR firm Lincoln Group was revealed to have produced print news stories and placed them in Iraqi newspapers… [that] were intended to tout the US-led efforts in Iraq and denounce insurgent groups.”

While discussing it, conspiracist Redditors likened the story to Operation Fast and Furious, where “the Bureau of Alcohol, Tobacco, Firearms and Explosives (ATF) Phoenix Field Division, along with other partners, allowed illegal gun sales, believed to be destined for Mexican drug cartels, in order to track the sellers and purchasers,” writes CNN.

It also led some conspiracists to discuss if the same method is being employed to create Islamic State propaganda, which led to the following video to be shared.

The above footage is of an alleged fake Islamic State video in production has been passed around by conspiracists for some time. Many conspiracists claim it shows the the staged execution of James Foley, an American journalist that had been held captive since 2012 by terrorists and was filmed being executed by ISIS in April 2015. The video also featured ISIS executioner Jihadi John, later revealed to be Mohammed Emwazi, a Kuwaiti-born British man from West London, United Kingdom. Emwazi was successfully killed by a drone strike in November 2015 in Raqqa, Syria.

However, none of this can be confirmed and can all be filed under “conspiracy.”

{ Add a Comment }